De medewerkers: de mensen maken het verschil
Met het oog op een evenwichtig opvoedingsproces stellen SASK en SAMWD volgende betrachtingen voorop:
- Ontwikkelen van esthetisch bewustzijn.
- Het zich thuis voelen in de school en bij de leerkracht.
- Het bevorderen van een sociaal bewustzijn en van sociale vaardigheden die de leerling in staat stellen positieve relaties met anderen op te bouwen.
- Doorzetten om een opdracht af te werken.
In deze context streeft het DKO Turnhout in samenwerking met de pedagogische teams (vakgroepen) van de twee academies naar:
- Bestendige kwaliteitsverbetering.
- Functioneel aanwenden van nieuwe technologieën.
- Actualiseren en evalueren van leerprogramma’s.
- Streven naar een positieve schoolcultuur.
- Verwezenlijken van de in het leerplan voorgeschreven einddoelen.
- Daarbij professionaliteit ontwikkelen gedurende de loopbaan: nascholing wordt financieel ondersteund en gestimuleerd vanuit het stadsbestuur. Professionalisering vanuit eigen wens en in samenhang met de ambities van de academies.